SprávySvet
Obľúbené

Porsche sa stáva chudobným príbuzným žiarivej Škody.

Česká automobilka Škoda dosahuje lepšie hospodárske výsledky ako nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche.

Porsche sa stáva chudobným príbuzným žiarivej Škody. Značka Škoda zarába pre masový trh viac peňazí ako výrobca luxusných športových áut Porsche, píše agentúra Bloomberg. Podľa autora článku na jej webovej stránke to doterajší svet automobilov obracia naruby.

Obe značky patria pod koncern Volkswagen, ktorý dnes oznámil hospodárske výsledky. Z nich vyplýva, že česká značka známa praktickými a cenovo dostupnými vozidlami je oveľa ziskovejšia ako značka, ktorá predáva jedny z najžiadanejších a najdrahších áut na svete a je samostatne kótovaná na burze.

Škoda vykázala v druhom štvrťroku prevádzkový zisk 739 miliónov eur, čo je doteraz jej najlepší štvrťročný výsledok. Prevádzkový zisk z tržieb dosiahol 9,5 percenta, čo je podľa agentúry Bloomberg ohromujúca úroveň, na ktorú by bol hrdý aj výrobca prémiových automobilov.

Naopak automobilka Porsche dosiahla podľa Bloombergu „smiešny“ prevádzkový zisk 154 miliónov eur. Hoci táto suma zahŕňa jednorazové odpisy, predstavuje maržu len 1,9 percenta. O rok skôr sa automobilka Porsche ešte mohla pochváliť maržou 17,8 percenta.

Automobilky, ktoré predávajú drahé autá, sa zvyčajne pýšia oveľa vyššími ziskovými maržami. Napríklad Ferrari je v tomto smere vďaka svojim veľmi bohatým a verným zákazníkom triedou samou pre seba.

Teraz sa však nachádzame v prevrátenom automobilovom svete, kde kombinácia amerických ciel a silnejúcej čínskej konkurencie pokorila globálnych gigantov ako Porsche, zatiaľ čo značky s regionálnejším zameraním, ako je Škoda, môžu byť pokojnejšie,“ píše autor článku. Dodáva, že Škoda ochránila svoju materskú spoločnosť Volkswagen, ktorá zhoršila celoročný výhľad, pred ešte horším výsledkom. A končí otázkou, kto by si to bol pomyslel.

Zdroj
bloombergfxstreet

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button