SprávySvet
Obľúbené

Francúzske úrady vykonali raziu v sídle spoločnosti Nestlé.

Spoločnosť Nestlé, jedna z najväčších potravinárskych spoločností na svete, je vo Francúzsku vyšetrovaná pre podvod s minerálnou vodou vo veľkom rozsahu, ktorý sa týka jej značiek balenej vody, vrátane Perrier, Vittel, Contrex a Hépar.

Francúzske úrady vo štvrtok vykonali raziu v sídle spoločnosti Nestlé SA neďaleko Paríža v rámci prehlbujúceho sa vyšetrovania praktík pri úprave balenej minerálnej vody. Zásah potvrdil ako úrad na ochranu spotrebiteľov DGCCRF, tak aj samotná spoločnosť Nestlé, ktorá uviedla, že s úradmi plne spolupracuje.

Vyšetrovanie bolo začaté na základe sťažnosti organizácie Foodwatch, ktorá obvinila Nestlé a jej divíziu Nestlé Waters z používania zakázaných filtračných metód pri úprave prírodnej minerálnej vody. Podľa vyjadrenia úradov sa vyšetrovanie týka podozrenia z porušenia prísnych pravidiel platných pre prírodné minerálne vody vo Francúzsku, ktoré zakazujú akékoľvek úpravy, ktoré by mohli zmeniť ich zloženie.

Spoločnosť Nestlé už minulý rok priznala používanie aktívneho uhlíka a UV filtrácie, čím vyvolala vlnu kritiky a pokút zo strany regulačných orgánov. Spoločnosť vtedy tvrdila, že tieto postupy mali za cieľ zabezpečiť mikrobiologickú bezpečnosť vody bez ovplyvnenia jej prírodného charakteru. Minulý týždeň potom Nestlé oznámilo, že filtrácia minerálnej vody Perrier je teraz v súlade s francúzskymi predpismi, a reagovalo tak na predchádzajúcu pokutu za nezákonné postupy.

Prípad je súčasťou širšej diskusie o transparentnosti a dôvere značkiek, ktoré stavajú svoj image na prírodnej čistote produktov. Nestlé, ako najväčšia potravinárska spoločnosť na svete, tak čelí nielen právnemu, ale aj reputačnému tlaku, najmä na trhoch, kde sú spotrebitelia citliví na kvalitu vody a jej pôvod.

Odhalenie nezákonných praktík a následná negatívna reakcia spotrebiteľov, najmä vo Francúzsku, kde predaj značky Perrier a iných značiek balenej vody prudko poklesol, narušili hodnotu značky. Prieskumy ukazujú, že až 60 % francúzskych spotrebiteľov prehodnocuje nákup minerálnych vôd značky Nestlé, čo má priamy vplyv na tržby v tomto segmente.

Cena akcií spoločnosti Nestlé po razii zaznamenala mierny, ale výrazný pokles. Pokles sa zrýchlil s šírením správ o vyšetrovaní, čo odzrkadľovalo zvýšené obavy investorov o právne riziká a riziká poškodenia reputácie. Škandál vyvolal krátkodobý tlak na predaj, pričom analytici a investori prehodnotili rizikový profil spoločnosti Nestlé s ohľadom na potenciálne pokuty, súdne spory a regulačné opatrenia.

Zdroj
fxstreetreutersbloombergmarketscreener

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button