BiznisFinancieFinancie a peniazeSlovenskoSprávySvet
Obľúbené

Revolut chce byť aj mobilný operátorov. Začne v Nemecku a Veľkej Británii. 

Revolut vstupuje do sektora mobilných služieb. V Nemecku a Spojenom kráľovstve spustí vlastné mobilné paušály ešte tento rok.

Fintech gigant Revolut plánuje v priebehu roka 2025 vstúpiť na trh mobilných telekomunikačných služieb, pričom svoje nové mobilné paušály najskôr predstaví v Nemecku a Spojenom kráľovstve. 

Tento krok predstavuje významné rozšírenie pôsobnosti spoločnosti, ktorá doposiaľ dominovala predovšetkým v oblasti digitálneho bankovníctva a platobných služieb. 

Revolut sa tak oficiálne púšťa do konkurenčného prostredia tradičných mobilných operátorov, pričom sa snaží zákazníkom priniesť vyššiu transparentnosť, jednoduchosť a flexibilitu. Ešte minulý rok Revolut spustil eSIM s dátovými službami pre svojich zákazníkov. 

Prístup bez viazanosti a moderné dátové balíky

Podľa vyjadrení spoločnosti Revolut budú jej nové mobilné paušály založené na mesačnom predplatnom bez viazanosti. Zákazníci získajú možnosť využívať neobmedzené hovory, SMS a dáta v domácej krajine, čím sa Revolut snaží eliminovať zložité a často neprehľadné podmienky tradičných zmlúv mobilných operátorov. Spoločnosť zároveň sľubuje vysokú kvalitu služieb, čo plánuje zabezpečiť prostredníctvom spolupráce s existujúcimi mobilnými sieťami.

Okrem domácich dát ponúkne Revolut aj roamingové balíky pre zahraničné použitie. V Spojenom kráľovstve bude súčasťou základného paušálu 20 GB roamingových dát, ktoré bude možné využívať v rámci Európskej únie a Spojených štátov. 

Nemeckí zákazníci zasa získajú 40 GB roamingových dát v rámci EÚ. Tieto limity sú konkurencieschopné v porovnaní s bežnými ponukami tradičných operátorov a môžu osloviť najmä cestujúcich, digitálnych nomádov a pracujúcich v zahraničí.

V paušále bude dostupné neobmedzené volanie, dáta a tiež SMS správy za uvádzaciu cenu 12,50 eur. Táto cena sa týka tých zákazníkov, ktorí sa registrujú v rámci predpredaja. Rovnako bude dostupná možnosť prenosu existujúceho čísla do Revolutu. 

Virtuálny operátor s ambíciami

Revolut nebude budovať vlastnú fyzickú sieť, ale vstúpi na trh ako tzv. MVNO (mobile virtual network operator) – teda virtuálny operátor využívajúci infraštruktúru iných, etablovaných spoločností. Hoci mená partnerov zatiaľ neboli zverejnené, Revolut uvádza, že spolupracuje s operátormi, ktorí pôsobia na viacerých európskych trhoch. Táto stratégia umožní spoločnosti efektívne rozšíriť služby do ďalších krajín Európskej únie bez nutnosti investícií do vlastnej siete.

Hadi Nasrallah, generálny manažér pre telekomunikácie v Revolute, v rozhovore pre médiá zdôraznil, že zákazníci sú čoraz viac frustrovaní z netransparentných poplatkov, zdĺhavých zmlúv a neprehľadných fakturačných systémov typických pre tradičných operátorov. Práve preto chce Revolut priniesť riešenie, ktoré bude jednoduché, zrozumiteľné a ľahko spravovateľné prostredníctvom jedinej aplikácie.

Fintech sa posúva za hranice bankovníctva

Tento krok je ďalším dôkazom toho, že Revolut sa postupne transformuje z čisto finančnej aplikácie na širšiu platformu služieb pre každodenný život. Po spustení obchodovania s akciami, zavedení cestovného poistenia, predplatného na audioknihy a možnosti správy kryptomien, vstup na trh mobilných služieb naznačuje, že Revolut má ambíciu stať sa univerzálnou digitálnou infraštruktúrou pre moderného spotrebiteľa.

Spoločnosť zatiaľ nešpecifikovala presný dátum uvedenia nových mobilných plánov na trh, no podľa dostupných informácií sa očakáva, že sa tak stane ešte pred koncom roka 2025. Zároveň prebiehajú prípravy na spustenie služieb aj v ďalších členských krajinách EÚ.

Možné dopady na trh

Vstup Revolutu do sektora mobilných operátorov môže mať významný dopad na konkurenčné prostredie, najmä v krajinách ako Spojené kráľovstvo, kde je trh už síce silne konsolidovaný, no zároveň pod tlakom rastúcich cien. 

Transparentný a digitálne orientovaný model Revolutu by mohol osloviť predovšetkým mladších používateľov, ktorí uprednostňujú flexibilitu a digitálnu jednoduchosť pred tradičnými zmluvnými produktmi.

Otázkou ostáva, ako na túto výzvu zareagujú zavedení hráči v sektore telekomunikácií, a či budú schopní prispôsobiť svoje služby moderným trendom, ktoré Revolut prináša.

Zdroj
euronews.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button