
Nie je jednoduché uraziť Kanaďana, no vyzerá to tak, že americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi sa to podarilo. To čo naozaj kanadských občanov hnevá nie sú novo zavedené clá na niektoré kanadské tovary, ale neustále opakujúce sa Trumpove vyjadrenia o tom, že Kanada by mala byť 51. štát USA.
Kanaďania chcú radšej minúť svoje peniaze za domáce produkty a preto sa rozhodli zdieľať svoje tipy ako bojkotovať americké tovary na sociálnych sieťach. Dokonca vzniklo niekoľko mobilných aplikácií s týmto účelom.
Prvou z týchto aplikácií je O SCANada, aplikácia vytvorená Ryanom Checoranom z Calgary v reakcii na začínajúcu sa obchodnú vojnu s USA. Aplikácia je založená na báze skenovania čiarových kódov. Po naskenovaní čiarového kódu produktu vám aplikácia prezradí pôvod daného tovaru, pôvod výrobcu a jeho podiel akým prispieva kanadskej ekonomike. Okrem toho vám aplikácia aj ponúkne odporúčania aký kanadský produkt je vhodnou alternatívou k danému americkému tovaru. Túto aplikáciu si už stiahlo viac ako 80 000 užívateľov.
Podobnou Aplikáciou je Maple Scan, ktorú vytvoril Sasha Ivanov taktiež občan z Calgary . Pomáha Kanaďanom nakupovať lokálne, čím pomáha podporovať ich ekonomiku a prispieva k lepšiemu porozumeniu pôvodu tovarov, s ktorými občania Kanady prichádzajú dennodenne do styku. aplikácia vznikla približne pred mesiacom a už si ju stiahlo vyše 100 000 užívateľov a bolo cez ňu naskenovaných vyše 320 000 produktov, čím sa stala piatou najsťahovanejšou aplikáciou v rámci iOS App Srore v Kanade.
Kanaďania začali pridávať Kanadskú vlajku a javorové listy do svojich profilov na sociálnych sieťach a označovať ich posty hashtagom #ElbowsUp , čo symbolizuje obranný pohyb v hokeji. Tento symbol sa stal národným znakom kanadskej jednoty a hrdosti.
Obchody s potravinami začali označovať javorovým listom tie regály, na ktorých sa nachádzajú kanadské potraviny.
Kanadský spotrebitelia si osvojili nový zvyk. Zákazník skontroluje, kde bol daný tovar vyrobený. Ak tovar pochádza z USA, vráti ho naspäť do regálu s tým, že ho položí dolu hlavou pričom dolu hlavou otočí aj pár ďalších, aby ďalší zákazník vedel, že sa má týmto produktom vyhnúť.
V Nova Scotia sídli spoločnosť na výrobu čokolády (Peace by Chocolate), ktorá bola založená rodinou zo Sýrie. Rodina sa presťahovala do Kanady potom, čo ich pôvodná fabrika v Damašku bola vybombardovaná v roku 2012. Spoločnosť už predala tisíce čokolád s označením #ElbowsUp, pričom ich začali výrabať len 9 marca. Objednávky na túto čokoládu prichádzajú z viac ako 15 rôznych krajín.
„Mier je niečo čo musíte brániť, je to niečo čo budujete a chránite, to je to čo pre nás „Elbows Up“ znamená – stáť pevne proti silám, ktoré sa snažia s nami lomcovať„, hovorí zakladateľ spoločnosti Tareq Hadhad.

Kanaďania tiež začali rušiť aj ich dovolenky v USA. Flight Center Group Canada reportovala až o 40 % menši záujem cestovať do USA ako tomu bolo vo februári minulého roka. Namiesto USA si volia radšek krajiny ako sú Mexiko, Jamajka, Dominikánska republika, plavbu po Karibiku alebo destinácie v rámci Európy ako napríklad Amsterdam, Francúzko, Portugalsko, Taliansko a Spojené kráľovstvo.
Spotrebitelia nie sú jediní, kto bojkotuje USA. Starostka Toronta Olivia Chow v pondelok uviedla, že mesto vykoná nákup sedemnástich požiarnych áut od kanadského dodávateľa namiesto amerického. Ďalej dodala, že mesto neuzavrie žiadne nové kontrakty s dodávateľmi z USA.
„Keď začnete nezmyselnú a bolestivú obchodnú vojnu, budeme sa brániť, obzvlášť my v Toronte.“ povedala starostka Chow. „Nechávame svoje lakte hore, aby sme Trumpovi dokázali, že v žiadnom prípade nebudeme 51. štát USA,“ dodala.