Dianie na trhochFinancieSprávy
Obľúbené

Značka Tesla prechádza obdobím podobným ako Bud Light.

Tesla sa potýka s negatívnou reakciou na svoju značku, keď tradiční politicky ľavicovo orientovaní majitelia výrobcu elektrických vozidiel sú znechutení pravicovými politickými aktivitami generálneho riaditeľa Elona Muska.

Objavujú sa rôzne príhody. Arjun Divecha, riaditeľ a vedúci oddelenia akcií rozvíjajúcich sa trhov v GMO, povedal, že jeho manželka chce, aby predali ich Teslu, ktorú nazval najlepším autom, aké kedy vlastnil. Ale mať toto auto je v ľavicovo orientovanom meste ako Berkeley v Kalifornii zlé. Predaj Tesly klesá.

Môže trvať nejaký čas, kým sa predaj opäť zvýši. Stačí sa pozrieť na Anheuser-Busch InBev. Bojkot zasiahol jeho Bud Light po tom, čo transrodový influencer Dylan Mulvaney v apríli 2023 na sociálnych médiách predstavil túto značku. Predaj klesol najmä v republikánskych oblastiach, zistili výskumníci z Harvardu. O rok neskôr predaj zostal nižší o 30 %.

Medzi Bud Light a Teslou sú dôležité rozdiely. Distribútori piva mali menej Budu, pretože konzumenti piva prešli na značky Coors, Miller a Modelo. Predajcovia Tesly to neurobia. A nahradiť Bud Light iným ľahkým pivom môže byť jednoduchšie ako nahradiť Teslu iným elektromobilom.

Prezident Donald Trump sa pokúsil zmierniť škody pre Muska, svojho hlavného poradcu pre efektívnosť vlády. Trump v utorok v televíznom vystúpení vystavil päť modelov Tesly na pozemku Bieleho domu a povedal, že si kúpi červený Model S, pričom sľúbil, že vypíše šek, zatiaľ čo Musk sa prizeral.

Akcie Tesly v utorok vzrástli takmer o 4 %, ale tento rok klesli o 43 %. Optimistický analytik Tesly Dan Ives zo spoločnosti Wedbush si myslí, že Muskove vládne aktivity začínajú byť príliš. Trpezlivosť investorov sa tenčí, pretože Musk nedokáže odhadnúť situáciu, povedal. Je to „moment pravdy“.

Zdroj
barrons

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button