Adidas v 2Q vykázal medziročný dvojciferný rast tržieb
Nemeckému výrobcovi športového oblečenia Adidas sa v druhom štvrťroku darilo a firma vykázala dvojciferný rast tržieb.
Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas (ADS) zverejnil svoje výsledky za 2Q 2024, ktoré predčili očakávania. Na neutrálnej menovej báze sa v 2Q medziročne tržby zvýšili o 11 %. Vývoj tržieb podľa geografických regiónov znázorňuje nasledujúca tabuľka.
Tržby
Spoločnosť Adidas vykázala v druhom štvrťroku tohto roka celkové tržby 5,82 miliardy EUR oproti odhadu analytikov vo výške 5,71 miliardy EUR. V rovnakom období pred rokom firma vykázala tržby 5,34 miliardy EUR.
Čistý zisk za druhý kvartál vykázal Adidas vo výške 206 miliónov eur a prekonal odhad analytikov vo výške 150,3 milióna EUR. V rovnakom období pred rokom pritom firma vykázala zisk len 95 miliónov EUR. Očistený zisk na akciu dosiahol 1,06 EUR oproti 0,47 EUR v minulom roku.
Tržby podľa regiónov
Adidasu sa darilo najmä v Európe, kde vykázala rast tržieb na úrovni 20,1% na sumu 1,912 miliardy EUR oproti 1,592 miliardám EUR v rovnakom období pred rokom.
Naopak pokles vo výške 6,9% vykázal Adidas v Severnej Amerike, kde tržby dosiahli 1,302 miliardám EUR oproti 1,399 miliardám EUR v rovnakom období pred rokom.
V Číne tržby rástli o 7,4% na 822 miliónov EUR. Dvojciferný rast vo výške 24,9% zaznamenal Adidas aj na rozvíjajúcich sa trhoch a tržby tu stúpli na 749 miliónov EUR.
V Latinskej Amerike rástli tržby o 12,8% na 673 miliónov EUR. Pokles firma zaznamenala v Japonsku aj JUžnej Kórey, kde tržby klesli o 1,8% na 321 miliónov EUR. Na ostatných trhoch tržby klesli o 51,5% na 23 miliónov EUR.
Prevádzkový rástol
Prevádzkový zisk sa medziročne takmer zdvojnásobil na 346 miliónov EUR. Prevádzková marža v 2Q predstavovala 5,9%, analytici očakávali 5,43%.
Ku koncu štvrťroka Adidas reportoval zásoby v hodnote 4,54 miliardy EUR, očakávania analytikov bolo 4,73 miliardy EUR.